Welcome Guest
[ Log In :: Register ]

 

[ Track this topic :: Email this topic :: Print this topic ]

Topic: Help For Translation (Norwegian)< Next Oldest | Next Newest >
Vinz Offline




Group: Members
Posts: 253
Joined: Feb. 2000
Posted: Mar. 27 2002, 05:30

I'm not at all norwegian, but I need some help to translate the following text...
TIA

Frode Awards 2001

Her er nominasjonene til Frode Awards 2001. Vinnerne vil bli kunngjort på denne siden søndag 10. februar .
VINNERENE STÅR I RØDT!

Årets mannlige artist

Morten Abel
Åge Aleksandersen
Sondre Lerche
Mike Oldfield
Robbie Williams

Juryens begrunnelse: I 2000 hadde jeg et nokså vagt forhold til denne flypiloten, komponisten og multiinstrumentalisten (m/gitar som hovedistrument) fra Reading i England (f.1953) som hadde sin storhetstid på 70-tallet da han debuterte som 20-åring med det Grammy-vinnende albumet "Tubular Bells". På under ett år har jeg anskaffet meg nesten hele hans kolleksjon av album (22 stk.), og hans allsidige musikkstil fascinerer meg sterkt.

Årets album

"Arrival" - Abba (1976)
"Echoes" - Pink Floyd (2001)
"Reveal" - R.E.M. (2001)
"Schlägers" - Dum Dum Boys (2001)
"Tubular Bells II" - Mike Oldfield (1992)

Juryens begrunnelse: Jeg tror neppe jeg var den eneste som har ventet veldig lenge på at Pink Floyd skulle utgi en samleplate. (Det var faen meg på tide!) Og hvilket låtmateriale! Det beste med dobbeltplaten er at utvalget er likt fordelt på de ulike epokene i Pink Floyds eksistens - pluss at lange komposisjoner (som f.eks. Shine On You Crazy Diamond) blir presentert i sin helhet. Dessuten er det ingen låter jeg savner.



--------------
Rejoignez la Tubular Mailing List francophone !
http://www.tubular.free.fr/tubular.php
Back to top
Profile PM WEB 
morten Offline




Group: Members
Posts: 17
Joined: Sep. 2001
Posted: April 03 2002, 01:51

Hi Vinz

This is just a guy called Frode who lists his favourites of 2000. He tells that he had not listened to Mike before 2000, and that he bought 22 albums in a year, and he's fascinated about his style. Mike is under "Male artist of the year", and TB2 under "Album of the year".
Back to top
Profile PM 
Vinz Offline




Group: Members
Posts: 253
Joined: Feb. 2000
Posted: April 03 2002, 04:23

Thank you very much Morten...
I believed that I've found a rare thing, I'm a bit disappointed frown
Thank you anyway ! wink

--------------
Rejoignez la Tubular Mailing List francophone !
http://www.tubular.free.fr/tubular.php
Back to top
Profile PM WEB 
2 replies since Mar. 27 2002, 05:30 < Next Oldest | Next Newest >

[ Track this topic :: Email this topic :: Print this topic ]

 






Forums | Links | Instruments | Discography | Tours | Articles | FAQ | Artwork | Wallpapers
Biography | Gallery | Videos | MIDI / Ringtones | Tabs | Lyrics | Books | Sitemap | Contact

Mike Oldfield Tubular.net
Mike Oldfield Tubular.net